top of page
Search

עדשת הזהב, מקצה האף ועד קצה הזנב!


באיזה עדשות אני משתמש? בואו נדבר על זה.. בשני המאמרים האחרונים דיברתי על בחירת עדשה לצילום כלבים, ועל המושג שנקרא 'בוקה', ומהי דעתי האישית על 'בוקה', ועכשיו אפרט לכם על העדשות שבהן אני בוחר להשתמש לפחות ב95% מהמקרים. אתחיל ואציין שב5% מהמקרים אני משתמש אחת לכמה סשנים בעדשת סיגמא ארט 135ממ 1.8 כשאני מצלם תמונה בתנועה או גורים קטנים בשטח פתוח.

אחת לכמה סשנים, תמונת תנועה. ומה עם 95% אחוז מהמקרים? בהם אני בוחר להשתמש בעדשות רחבות עם צמצם גדול ככל האפשר - ולמה צמצם גדול חשוב בצילום כלבים אפילו יותר מבתחומי צילום אחרים בעצם? בצילום כלבים, האובייקט הוא אובייקט תזזיתי, גם כלב ממושמע מאוד שמתבקש 'להשאר/לא לזוז' ונשאר במקום בלי לזוז, יתן מבט קצר מאוד לעדשה, יזיז הרבה את הראש, ישחק עם האוזניים ועוד ועוד גורמים שדורשים ממני כצלם לעבוד במהירות תריס גבוהה יחסית - ומכאן הצורך בצמצם גדול ככל הניתן כדי לפצות על כמות האור הנמוכה שנכנסת במהירות תריס גבוהה. 3 עדשות שבהן אני משתמש נכון לכרגע מ'הצרה' לרחבה ביותר. Sigma art 35mm f1.4 היא עדשת הדגל לטעמי בצילום כלבים בארץ ובאירופה, הטווח שהעדשה הזאת נותנת הוא מספיק קרוב מצד אחד לכלב כדי לקבל תחושה אישית וקרובה לכלב, ומצד שני מספיק רחבה כדי לא לפספס רקע מחמיא וזויות יפות שיכולות להוביל את העין אל הכלב. 3 יתרונות עצומים של העדשה הספציפית הזאת הן חדות ברמה גבוהה מאוד - כן, רוב עדשות הפריים(עדשות ללא זום) הן עדשות חדות יותר מרוב עדשות הזום, אבל העדשה הספציפית הזאת מבית היוצר של סיגמא ארט היא עדשה חדה כמו סכין עם צבעים רכים ונעימים שפשוט כיף לערוך! עוד יתרון גדול של העדשה הזאת הוא 'עיוות' מינימלי של האובייקט - ידוע שככל שאורך המוקד הוא נמוך יותר נוצר עיוות גדול יותר באובייקט - כשאני רוצה לצלם כלב עם בעליו ולקחת תמונה רחבה ככל הניתן בלי 'לעוות' את המצולם(האנושי) העדשה הזאת מספקת לי את ה'עיוות' המינימלי(כמובן שב50/85ממ אקבל פחות עיוות ותמונה יותר 'אמיתית' - אך לתפוס רקע רחב עם העדשות האלה לפעמים כמעט בלתי אפשרי, במיוחד בחלק מהלוקיישנים הצפופים של ארצנו) והיתרון השלישי והגדול ביותר של העדשה הזאת, הוא מפתח הצמצם הגדול מאוד שלה, 1.4, שנותן לי יכולת להתמודד עם סיטואציות אור חלש ובעייתי בקלות!! עדשה שלטעמי היא חובה בתיק של כל צלם כלבים, ותוכלו גם לראות רשימת צלמי כלבים מפורסמים מאוד שמשתמשים בה באופן קבוע: Natalie Große(Purrpaws), Anne Geier, Ria Putzker, ועוד ועוד...




Sigma art 24-35 f2 היא עדשה שנמצאת אצלי בתיק בעיקר לצילומים משותפים של בעלים(קבוצות, משפחה וכו'), מדובר בעדשה טובה מאוד בסה"כ, עדשה שיכולה לענות על צרכים של 2 עדשות(24 ו35) בתקציב יחסית נמוך ועם צמצם גדול מאוד יחסית למתחרות של בשוק, דוגמת Canon 16-35 2.8 המפורסמת בחדות שלה, אך מצד עולה כמעט פי 2 וחצי ועם צמצם קטן מעט יותר, ולכן ה24-35 היא עדשה אלטרנטיבית נהדרת.




Sigma art 14mm f1.8 היא עדשה שבצילום כלבים דורשת הרבה 'אומץ' והרבה הבנה באיך לבנות קומפוזיציה שתוליך את העין אל הכלב, 14ממ היא עדשה שקרובה מרחק של 2-3 מילימטרים מלהיות עדשת 'עין דג' איך היא איננה לגמרי כזאת, מדובר יותר בעדשת נופים רחבה ביותר שמסוגלת לתפוס הרבה מאוד פרטים ברקע(מבנה גבוה שנמצא ממש מאחורי המצולם, בלי צורך לחצות את הכביש ולהתרחק מדי מהאובייקט). חשוב לקחת בחשבון את העיוות שיוצרת העדשה הזאת, ולדעת איך לעבוד איתה מטווחים שיצרו מינימום עיוות, אך בכל זאת עם הטוויסט הקטן שנותן לתמונה תחושה 'עגולה' ומלאת פרטים שמוליכים יחד אל הכלב שנמצא במרכז, שלם לגמרי, מקצה האף, ועד קצה הזנב!(כי יותר מזה תהיו בטוחים שעיוותתם את הכלב לחלוטין. בואו ספרו לי איזו עדשה חסרה לכם ואתם חייבים אחת כזאת בתיק!







182 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page